20130225084912-box

Town Center a game in 3D!

Town Center, un jeu malin en 3D de construction et gestion d'une ville. TownCenter is a clever game in 3D of building and managing a city

20130225085013-box

 

FOR ENGLISH VERSION CLICK HERE

A Propos

TOWN CENTER est un jeu de société de 2 à 4 joueurs, complètement en 3 dimensions, à partir de 12 ans.

Une partie dure en moyenne 10 minutes par joueur pendant lesquelles les joueurs vont incarner le role d'un maire qui va construire et gérer le centre de sa ville.

Box shot

Il faudra développer sa ville en 3 dimensions : Construire des commerces pour accroitre ses revenus, des appartements pour loger ses citoyens, des bureaux pour leur donner du travail.

Mais n'oubliez pas d'apporter de l'électricité à toutes vos constructions et de toujours garder un oeil sur vos capacités à construire de plus en plus haut  car plus vos tours seront hautes plus elles vous rapporteront des points de victoire à la fin de la partie.

L'acquisition des cubes se fait grâce à un mécanisme original mêlant le bluff et encore une fois la troisième dimension. 

pile stacking

Seuls les maires les plus rusés parviendront à construire les bons modules au bon moment dans la partie. Mais attention à ne pas donner des cubes trop intéressants à vos adversaires.

 

coupon de réduction sur ludibay

 

Les Cubes spéciaux

La collecte sur INDIEGOGO va permettre de faire éditer ce jeu de manière professionnelle.

En effet ce jeu existe déjà puisqu'il est sorti en édition très limitée au mois de mai 2012 dans une version semi professionnelle, mais devant la demande sur le salon d'ESSEN12 , nous avons décidé de le mettre en avant et de vous le proposer.

Les très bons retours des joueurs nous ont aussi permis d'améliorer le game play, certains détails ont également été ajouté dans la règle et d'autres situations ont été éclaircies pour vous proposer la version la plus aboutie possible de ce jeu.

D'autre part la taille et le NOMBRE des cubes en bois, vue les règles d'empilement possible, fait qu'il est impossible de proposer ce jeu dans un petit tirage. C'est donc pour celà que nous avons besoin de VOUS, joueurs du monde entier, pour permettre de faire exister ce jeu pour le plus grand nombre.

 

game in progress

La taille des cubes dans un jeu dit à l'allemande est de 8 mm, mais dans cette édition, nous avons décidé de mettre le paquet et de proposer des cubes 8 fois plus gros en volume afin de rendre l'empilement possible sur 5 étages (et plus gros encore dans la version DELUXE). 

 

Voici d'ailleurs un comparatif de tailles de cubes suivant les versions DELUXE, NORMALE. Nous avons rajouté les cubes en 10mm pour ceux qui possèdent déà la première édition du jeu et les cubes en 8mm pour ceux qui ont l'habitude des jeux avec du Kubenbois dedans... Tout à droite un Meeples pour mieux visualiser les tailles...

cubes sizes

 

Les stickers

Pour augmenter le réalisme du jeu, nous avons ajouté des stickers (façades et toits) que les joueurs pourront (ou pas) coller sur les cubes avant de jouer.

power

office sticker 

Ils permettent également d'ajouter un peu de complexité au jeu car selon la partie visible de votre ville vue par avion (les toits), le joueur obtiendra des bonus ou malus en argent et points de victoire. Il n'est pas obligatoire de jouer avec , mais celà ajoute une variante passionnante car le joueur doit se demander , en plus des difficultés de construction et de planification, s'il doit ou non laisser visible telle ou telle partie de sa ville en empilant ou pas ce cube sur celui ci.... Plein de choix, plein de choix...

Réalisme et design the nurse

Town Center est une représentation de la vision de l'auteur en 3D des jeux vidéos de construction et de simulation de villes.

En concevant ce jeu, l'auteur souhaitait rendre le plus réaliste possible le développement d'une ville. Il s'est donc attaché à recréer, en simplifiant, les noeuds et corrélations entre les différents éléments que constituent le centre d'une ville. 

Il a développé le concept de Voisinage, à savoir que les bâtiments d'une ville évoluent en fonction des bâtiments qui leur sont adjacents

living with people

Une des phases primordiales du jeu, outre la subtile phase d'acquisition des cubes, est la phase de développement. En effet :

  • Dans une ville, plus il y a de possibilités de travail , plus elle devient attractive et va donc attirer de nouveaux citoyens, développant ainsi les lieux d'habitation, c'est à dire les appartements...
  • Dans une ville, plus il y a de résidences et donc d'habitants, plus les commerces vont avoir de clients et donc plus ils vont pouvoir se développer, c'est le cas dans Town Center.

C'est la compréhension de ce mécanisme d'évolution simple : Travail-->Citoyens--->Commerces qui vous ferra gagner la partie.

  • Dans une ville, on obtient des revenus de ses commerces, ce qui est le cas dans Town Center
  • Dans une ville, on obtient des points de victoire quand on a beaucoup d'habitants, c'est le cas dans Town Center

Plus les constructions réussissent à évoluer , grâce à une bonne planification de constructions, plus elles seront grandes et feront marquer de points de victoire (pour les appartements) aux joueurs ou d'argent (pour les commerces) à chaque tour...

Plus les constructions sont faites en hauteur, plus le joueur va gagner d'argent à chaque tour et plus il aura de points de victoire. 

Chaque 5 Argent , c'est aussi 1 point de victoire....

 

player aid

Les règles sont donc simples et realistes, donc faciles à retenir dès la première partie !

D'ailleurs les règles complètes, où sont elles ?

En cliquant ici et ici vous aurez la dernière version des règles

http://www.ludibay.net/towncenter/towncenter_rules_FR.pdf

Vous avez lu les règles et vous voulez essayer TOUT DE SUITE ?

Et bien c'est possible! Sans avoir le jeu, grâce à l'informatique et à Christophe Denoize (toooooof le seul humain avec 6 o!!! , son pseudo sur trictrac et BGG )

Mais attention, cette version informatique n'est que la version SOLO du jeu, elle n'est faite que pour comprendre les mécanismes, car le jeu multijoueurs possède une phase supplémentaire d'acquisition des cubes et évidemment plus d'interaction lors du tirage des cubes.

Nous avons ajouté un tutoriel pour ceux qui n'aiment pas lire les règles.

Les graphismes sont ceux de la version NORMALE

the mayor

http://www.boiteajeux.net/jeux/tow/partie.php

Le contenu et la qualité graphique:

Dans les 2 premières éditions de ce jeu, la boite et le plateau personnel étaient de qualité médiocre, même si celà n'affectait pas le jeu.

Pour cette édition, nous avons fait appel à un grand illustrateur puisque Sampo Sikio nous a fait l'honneur d'accepter de refaire entièrement les graphismes (Stickers, boites et Plateaux personnels). C'est lui qui a fait les graphismes d'ECLIPSE, entre autres.

DEUX VERSIONS DU JEU VOUS SONT PROPOSEES :

La version NORMALE et la VERSION DELUXE

Descriptif de la version NORMALE:

  • Une boite : Très grande, style Les colons de Catane en un peu moins épaisse, c'est à dire 30x30x5, afin de pouvoir ranger l'imposant matériel  , les grands plateaux pour un confort de jeu plus important.
  • 4 plateaux : De grandes dimensions également : 20cmx20cm 
  • 124 Cubes EN BOIS au format géant de 16mm en 6 couleurs, du jamais vu sur le marché !!!
  • 8 Cubes de 8mm pour marquer l'argent possédé par les joueurs.
  • 6 planches de stickers (façades et toits) à coller ou pas sur les cubes
  • un grand sac noir en tissu.
  • Une règle illustrée en couleur

Descriptif de la version DELUXE:

Parce qu'il existe des joueurs exigeants et que ce jeu s'y prête d'une manière assez incroyable, nous proposons à la souscription également (et UNIQUEMENT), une version hyper luxueuse, numérotée dont voici le contenu :

  • Un coffre en bois géant de 42cmx32 cmx15 cm, permettant de stocker le matériel aux dimensions Gulliveriennes.
  • 4 plateaux en bois de 28 cmx 28cm avec impression du plateau (légérement différent du plateau de la version NORMALE pour des raisons graphiques et d'impressions), soit un plateau 2 fois plus grand en surface !!!
  • 124 cubes de 30mmx30mm, pour une manipulation et un plaisir de jeu jamais atteint, en 6 couleurs également.
  • 8 cubes de 10mm pour marquer l'argent possédé.
  • Une règle du jeu.
  • un très grand sac en tissus tissu.
  • Un PDF des stickers si vous souhaitez imprimez les stickers

Voici le coffret

pirate's chest 

Descriptif des extensions que vous pouvez souscrire MAINTENANT:

Ces deux extensions peuvent être achetées suivant le niveau de souscription auquel vous adhérer. Les extensions coutent 5E de plus actuellement. Plus tard dans le commerce elles seront vendues au prix de 10E, soit 50% de remise

  • Extension n°1 : 4 plateaux supplémentaires ET 12 cubes d'une 7ème couleur, avec deux configurations complètement différentes des zones constructibles de départ. Nous avons voulu simuler la construction de NEW YORK, un ville à la densité incroyablement élevée et qui se devait d'avoir SA version dans Town Center Un plateau topologiquement complètement différent qui perturbera les habitudes des joueurs les plus aguerris . Les 12 cubes vert foncé, permettent d'ajouter les citoyens au jeu de base avec de nouvelles situations et nouvelles possibilités de construction... Celà aurait été dommage de construire une ville morte !!!!

New York Town center

  • Extension n°2 : 4 plateaux supplémentaires ET 9 cubes d'une 8ème couleur. En tant qu'éditeur français, nous avons demandé au créateur de nous faire un plateau spécial PARIS. Et voici ce qu'il nous a proposé, des ponts, la Seine, les iles.... De quoi varier les configurations à l'infini. Les 9 cubes marrons permettront de créer un plateau de départ en 3 dimensions avec des scénaris de départ fournis dans les règles ( San Francisco et Rome ou complètement aléatoire)

Paris Town center

A quoi va servir le financement ? money

Le projet est de réunir les fonds nécessaires pour lancer le tirage du jeu chez le fabricant Allemand LUDOFACT pour le printemps 2013. La qualité de la production (plateaux, boitage, peinture des cubes) est à nos yeux essentielle afin que le matériel soit de qualité supérieure.

En complétant le financement vous participerez, tous, au projet et particulièrement au cout des illustrations, à la fabrication des cubes géants de 16mm, la réalisation des grands plateaux personnels...

Garder la production en Europe a également un petit surcout, mais celà nous semble mieux adapté à notre politique de qualité et de distribution étant basé en France.

ludofact

L'ensemble s'élève à 10 000 Euros. Le magasin LUDIBAY existant sur le marché du jeu depuis plus de 8 ans, on peut faire confiance à son sérieux afin que la fabrication et la distribution soient parfaites, encore une fois !

 

Notre vision de la souscription

Nous ne sommes pas des fervents défenseurs du système de crowdfunding, surtout si celui ci ne permet pas de donner de REELS avantages à ceux qui nous aideront à souscrire à ce projet. Ludibay est un magasin de jeux sérieux et reconnu dans le monde ludique et c'est pourquoi nous garantissons que si vous souscrivez à ce projet, vous aurez :

- Un COUPON DE 5E, valable sur site www.ludibay.net pour toute commande au niveau VILLAGE ou supérieur, valable sur l'ensemble du magasin

- Votre jeu 2 mois avant les boutiques : Rien de plus horripilant que de souscrire à un projet et d'attendre son jeu pendant plusieurs semaines, puis de la voir disponible dans la boutique en bas de chez soi ! Ici pas de surprise, nous distribuons le jeu et nous le stockons, donc dès réception dans nos entrepots, nous vous garantissons qu'il sera chez vous 2 mois avant l'envoi aux boutiques, et ce partout dans le monde !!!

2 months before

- La qualité au meilleur prix : en souscrivant maintenant, vous nous aidez dans notre projet, c'est à dire que vous limitez le nombre d'intermédiaires en achetant directement à l'auteur du jeu et à son fabricant. Pour celà le souscripteur est en droit d'attendre un prix plus bas que s'il avait acheté sa boite dans le commerce. Nous garantissons donc un prix d'au moins 20% moins cher que le prix boutique qui sera proposé à 35Euros (28E là tout de suite)

discount

- Des goodies : Comme nous l'avons dit plus haut, l'avantage de ce système est de supprimer les risques d'investissement. Mais si le montant est atteint, alors nous pourrons produire , sans risque de pertes, plus de matériel et donc améliorer les possibilités du jeu. Nous avons décidé de proposer aux souscripteurs DEUX extensions.

Ces DEUX extensions sont accessibles à un tarif très avantageux pour ceux qui décident de nous soutenir pendant les 45 que durera la levée de fonds.

expansions at half price for town center

 

 

Ces DEUX extensions complètent et étendent les concepts fondamentaux du jeu. Elles s'adressent à des joueurs plus exigeants ou à des joueurs voulant nous aider à la réussite du projet.

Que se passe-t-il à la fin des 45 jours ?

Si le montant est atteint ou dépassé, alors nous payons le fabricant (LUDOFACT).

Les délais de fabrication sont de 6 semaines à cette période de l'année. Donc nous transmettrons immédiatement les fichiers à l'usine dès la fin de cette campagne.

Un mail vous sera envoyé dès que nous recevrons le jeu dans nos entrepots (début août). Suivant la destination vous aurez votre jeu à la mi aout. 

Comme convenu, les boutiques auront le jeu à la fin du mois de septembre.

Les frais de port

Suivant le niveau de souscriptions auxquels vous souhaitez souscrire, les frais de port sont précisés et doivent être ajoutés au montant du niveau souscrit selon la zone géographique.

exemple : Vous décidez de souscrire au niveau VILLAGE+ à 35€ ET vous habitez en France. Les frais de port sont donc de 5€: votre total pour cette commande est donc de 35+5 = 40€. Il ne vous reste plus qu'à envoyer un paiement de 40€

 

A NOTER QUE POUR LA FRANCE, LE COUPON DE 5E EN FAISANT UNE COMMANDE SUR LUIBAY VOUS PAIE LES FRAIS DE PORT

A propos du porteur du projet

L'auteur : auteur

"J'ai 38 ans, et depuis 10 ans, je crée des jeux et particulièrement des extensions pour le plus célèbre des jeux de train, Age of Steam. Town Center est mon deuxième projet sérieux. C'est une version simplifiée d'un autre gros jeu qui est en développement depuis 2007 et qui sortira en fin d'année prochaine, formant avec Card City un ensemble de 3 jeux indissociables.

J'aime les jeux qui ont un but simple mais dont les moyens pour y parvenir sont complexes et dont l'arbre de résolution est infini.

J'aime les jeux de connection en général ( Hex, ConHex, Dvonn...) et les jeux plus simples pour enfants en 3D avec beaucoup de matériel (Le Fou volant, l'île infernale, La couse aux Baobabs...) et vous retrouvez toujours dans mes jeux une composante connexe ou de connections, sans doute mon coté ageofsteamien ou mon coté mathématicien qui ressort, malgré moi, je vous jure !!!

Je n'aime pas les jeux pour lesquels le but est compliqué et les moyens sont simples pour y parvenir, c'est à dire les jeux dont il existe 100 000 facons de marquer des points de victoire..."

Si vous vous reconnaissez dans ce profil, si vous avez aimez le premier opus Card City, alors vous ne serez pas déçu avec ce jeu qui exploite à fond la composante 3 dimensions, comme on a rarement l'occasion de le voir dans les jeux de société.

Si vous avez trouvé Card City, un peu simplet , ici vous aurez de quoi vous triturer les ménages....

A noter qu'il n'est pas nécessaire de connaitre Card City pour jouer à Town Center, Town Center peut être vu comme une version Grand garçon de Card City...

Attention jeu hautement addictif..."

La trilogie SMALL CITY

 

 

L'illustrateur:    Sampo Sikio                  Sampo Sikio

 

 

Sampo Sikio s'est fait connaitre du grand public en illustrant le célèbre ECLIPSE édité en France par Ystari Games. C''est un artiste scandinave. Vous aimerez en lui les graphismes épurés qui se déclinent à l'infini, son incoparable façon de simplifier les choses complexes en trouvant le symbol ou l'astuce qui fait qu'on comprend du premier coup d'oeil.

Sa patience avec nos demandes a été immense et nous l'en remercions.

Sampo a su gommer le côté abstrait du jeu en proposant un plateau sobre, mais fonctionnel, des stickers visuellement attractifs et une boite avec des personnages reprennant les personnages crées par Fanny dans Card City, afin d'unifier l'ensemble de la trilogie.

 

L'éditeur:

ludibay

Ludibay n'est pas à proprement parlé une maison d'édition, puisque c'est plutôt un magasin de ventes par correspondance de jeux de société, mais Cédric, son patron a su faire confiance à l'auteur Alban Viard pour développer la Trilogie SMALL CITY, dont Town Center est le deuxième opus.

Ludibay a déjà édité Card City, le premier opus de la trilogie SMALL CITY. 

 

                                                    card city

Avec ce projet plus ambitieux, il confirme sa volonté de s'inscrire dans le paysage ludique.

 

F.A.Q 

1) Puis je acheter plusieurs exemplaires de la version NORMALE de Town Center ?

Oui, si vous achetez 3 boites en souscrivant au niveau Hameau à 28€, alors vous paierez 28€+28€+28€=84€

2) Puis je combiner et réduire mes frais de port dans ce cas ?

Oui tout à fait, c'est d'ailleurs l'intérêt d'une commande groupée. Les frais de port n'excéderont pas 10€ pour la France, 18€ pour l'Europe et 45€ pour le reste du monde.

3) Si le montant total du projet n'est pas atteint (10 000€), que se passe t il davec mon argent ?

Votre argent vous est INTÉGRALEMENT restitué, pour vous, c'est une opération blanche!

4) Si le montant est atteint, comment puis être sur que le jeu sera produit et que mon argent servira à la production du jeu ?

Ludibay est un magasin de vente en ligne de jeux avec également un magasin en dur à Dunkerque, France. Il existe depuis plus de 8 ans et possède  le plus gros catalogue de jeux , goodies avec franchise. Il a déja édité le jeu CardCity et avait en 2012 un stand sur le salon d'Essen, le plus gros salon international de jeux.

5) Comment payer les frais de port ? 

Il suffit d'ajouter le montant du niveau de souscription avec le montant des frais de port indiqués.

6 ) Comment puis je servir du coupon de 5E Offert par LUDIBAY ?

C'est très simple, il suffit d'aller sur le site www.ludibay.net et de valider une commande en insérant le mot de passe qui vous sera fourni à la fin du projet. Attention cependant ce bon ne sera délivré que si la somme de 10000E est atteinte. Votre commande vous sera expédiée en même temps que le jeu Town Center 

 

ENGLISH DESCRIPTION

 

HOME:

"" A hidden gem that needs a bigger audience "" Don D from BGG

"" the 3 D aspect mecanisms in this game are GENIUS"" Clint Herron

""Lot of things to discover and explore , just a stellar game "" Ingo Griebsch


TOWN CENTER is a fully 3-dimensional boardgame for 2 to 4 players, ages 12 and up.

A game lasts an average of 10 minutes per player, during which each player will embody the role of a mayor who will build and operate the very center of the city.

You will develop the town center in 3 dimensions, which means building shops to increase your income, apartments to give an attractive place to for 
customerscitizens to live, and offices to attract them to work and live and shop in your city!

 

Box shot

But do not forget to supply power to your buildings, and always keep an eye on your ability to build higher and higher by increasing the height of your elevator. The higher your towers are, the more money you will earn, and the more victory points you will earn at the end of the game.

The acquisition of cubes to build your town center is done through a mechanism that combines bluffing and building in three dimensions.

                                           pile stacking

The cleverest mayor, who manages to build the right modules at the right time in the game, will be the winner. But players also must be careful not to leave too many interesting cubes for their opponents….

 

free coupon Ludibay



Special Cubes



Your pledge on IndieGoGo will allow us to produce this game professionally.

In fact, this game has already been published in May 2012 in a handmade, extremely limited edition, by the author himself; but many requests at the 2012 Essen fair have pushed us to highlight this unique game and offer it to you.

 

           game in progress town Center

Thanks to very good player feedback, we have also improved the gameplay: Some details have also been added in the instructions, and some situations have been clarified to provide you with the most complete version of this game.


The 3-dimensional system and the stacking concept make it nearly impossible to offer this game in a small print run. This is the reason why we need YOUR help, gamers from all around the world, to breathe life into this game, and bring it to a bigger audience.
 
cubes sizes

The size of the wooden cubes in Eurogames is usually 8mm, which may mean nothing to you, but in this edition we have decided to include cubes with 8 times the volume in order to allow players to perfectly stack their cubes with ease. So, you will be handling nice 16mm cubes — and that’s in the NORMAL version. They’re even bigger in DELUXE version!


Stickers


To increase the realism of the game, we are adding stickers (facades and roofs) that players can choose stick to the cubes before playing.
 
Power stickers
 
office stickers
 
 
Although they add nice visual pop to an already eye-catching game, they are not merely for improved aesthetics: They also add a bit of complexity to the game, because you will get bonuses or penalties applied to your money and victory points, depending on the bird’s-eye view of your buildings’ roofs. You can choose whether you want to play with this variant, but it adds an exciting dynamic, because, in addition to difficulties of construction and planning, a player must also consider whether to leave a beneficial roof visible even though a profitable opportunity to stack on it has arisen. Similarly, just how long can you afford to leave that negative rooftop exposed, waiting for just the right cube? Lots of agonizing choices!


Realism and Design  pretty nurse
 

Town Center is the author's 3D vision of the classic video game, SIM CITY, familiar to gamers since 1989, when the first version of game was unleashed on an unsuspecting public…

In designing this game, the author wanted to make the development of a city as realistic as possible. He really wanted to recreate the growth and evolution, while simplifying the elements and the correlations between the different aspects that constitute the center of a city.
 
living in Town Center

He nurtured the concept of neighborhood, that the buildings of a city evolve as a result of buildings that are adjacent:

One of the critical phases of the game, besides the subtle cube acquisition phase, is the evolution phase. In fact:
• In a city, if there are more job opportunities, the city becomes more attractive and will therefore attract new citizens, which leads to the development of new housing, such as apartments…
• In a city, if there are more homes and therefore more people, commercial areas will have more customers, and therefore they will be able to develop and grow.
…and that’s how it works in Town Center!

This reality of urbanization drives city evolution in the game: Work → Citizens → Shops.
• In a city, you get income from the shops, which is the case in Town Center.
• In a city, you gain prestige as more and wealthier people are living in your apartments; this again is the case in Town Center.

The more apartments have managed to evolve and grow, according to development rules, the more the denizens will be happy, and this will reward you with victory points…

The more shops are develop, the more money you will earn each turn, which also feeds your victory points.
 
player aid

The rules are as simple as they are realistic, and so easy to remember at the end of a full game!

But where are the complete rules ?

Here and here you will find the final version of the rules. 
Please bear in mind that the rules layout is still a work in progress — we're still working on editing, tweaking, and adding art and examples to make the rules as clear as possible before the game goes into production. Well, hopefully into production — that's where YOU come in!
 

You read the rules and you want to try it NOW?

Well you can! Before the game even makes it into a box, thanks to those funny things we call “computers”, and the skillful work of Christophe Denoize (a.k.a.
toooooof, or 6-O-in-a-row man, on BGG).
 
                                                                      the mayor of Town Center
http://www.boiteajeux.net/jeux/tow/partie.php
But beware, this computer version is only a SOLO version of the game, which allows you to come to understand the mechanisms. In the multiplayer game, there is an additional cube acquisition phase, and obviously more interaction — and much more tension! — in drafting those cubes.

We even added a tutorial for those who do not like reading the rules.

The graphics used in this computerized solo game are the real graphics for the NORMAL version of the boxed game! Just imagine how nice it is to see that lovely 3D layout in front of you, on your table, where you can look at it from any angle you like….


The content and graphical quality:

In the first two editions of this game, the box and boards were of a poor quality. Although it did not affect the gameplay, we want to give you the proper mayoral treatment.

For this edition, we contacted a great graphic designer, Sampo Sikiö, and we are honored to report that he is completely redoing the graphics (stickers, boxes, and player boards).

THE TWO VERSIONS OF THE GAME AVAILABLE TO YOU:

NORMAL version:
• A nice, large box — large like the Settlers of Catan, i.e. 30cm × 30cm × 5cm, in order to store the massive cubes and the nice, large player boards that give you plenty of room to build a city in the comfort of your own home.
• 4 large 20cm × 20cm player boards.
• 124 large 16mm wooden cubes in 6 colors, never seen on the market!
• 8 standard 8mm cubes to track the players’ money.
• 6 sheets of stickers (facades and roofs) to stick on the cubes, if you like.
• A large cotton bag for the cubes.
• A full-color, illustrated rulebook.

DELUXE version:

Because there are demanding gamers, and this incredible game is well-suited for it, we are also offering you (and ONLY during the campaign) a hyper-luxurious, numbered extremely limited edition, with everything you see here:
• A giant wooden pirate’s chest 42cm × 32cm × 15cm, for storing the components so large they would make Gulliver blush.
• 4 wooden boards of 28cm × 28cm printed with graphics (the graphics will be slightly different from the NORMAL version for graphical and printing reasons) which means your player boards will give you twice as much room for your city’s opulence.
• 124 cubic 30mmx30mm for handling and fun game ever, also in 6 colors.
• 8 medium 10mm wooden cubes to track the players’ money.
• A set of rules.
• A very large cotton bag.
No stickers for this version, but it comes with a PDF so you can print your own stickers, if you want them.
 
THE PIRATE's CHEST : 
 
pirates ' chest

THE EXPANSIONS:

These expansions will never be commercially available later, so for the foreseeable future, the only way you can get them is to back this project! So we recommend that you back this project at the maximum level, so you can get all the goodies!
• 
Expansion No. 1: 4 additional player boards, and 12 wooden cubes in a seventh color, with two completely different starting configurations. We wanted to simulate the construction of NEW YORK: a city with such an incredibly high density has to have its own version of Town Center. The board is topologically completely different, which would alter the deepest-rooted habits of even the most experienced players. The 12 new dark green cubes represent the citizens, which add new situations and new opportunities for construction to the basic game… It would be a shame to build The Big Apple as a ghost town!
 
New York expansion

• 
Expansion No. 2: 4 additional player boards, and 9 wooden cubes in an eighth color. As a French publisher, we asked the designer to make us a special set of player boards for PARIS. And here is what he sent us: bridges, the Seine, the two small islands… These really should add quite a bit of variety! You will use the 9 brown cubes to create a 3-dimensional player board. During the setup, the cubes are used to create hills and mountains. 2 scenarios are provided in the rules (San Francisco and Rome), but you can also do a completely random setup, or map the topology of your home town! If you crave variety, you can customize the game every time you play!
 
paris expansion

For what will the funding be used?  money

This project is to raise the necessary funds in order to start production of the game with the renowned German manufacturer LUDOFACT in spring 2013. The quality of the production (boards, boxes, painted cubes) is essential for us to ensure that we provide the mayor (Psst, that’s YOU!) the best possible material to show off to your VIP guests.
 
                                                    ludo fact for Town center
Your being a backer for this project will allow us to pay for the costs of graphics, producing the giant 16mm cubes, the realization of large player boards…

The total amount of all fees is 12,000 Euros. Ludibay has been a shop for the world of gaming for over 8 years, and more recently we have gotten publishing experience, as well. So, you can trust in our reliability and reputation, and help us make the manufacturing and distribution of Town Center as great as it should be!

Our vision of the Crowdfunding

We are not devotees of the crowdfunding system, especially if it does not give REAL benefits to those who help us to fund this project. Ludibay is a serious game retailer and is well known even in the USA: The shop has more than 490 ratings on BoardGameGeek and is an Amazon professional reseller. That is why we guarantee that if you subscribe to this project, you will get:
 
- You get ONE FREE COUPON OF 5E on the web site www.ludibay.net at the end of the campaign if the reach has been reached !!!

- Your game 2 months before the retailers: Nothing is more horrifying than funding a project and waiting patiently for your game, only to see it available on the shelves at a local shop weeks before you get yours!
No surprises here: We distribute the game and we store it. So as soon as we receive it in our warehouse, we guarantee that it will be in your hands 2 months before sending it to the shops, anywhere in the world! Also, our high-quality manufacturer is not across some large ocean with a slow and uncertain sea voyage to our warehouse….
 
 
                                          two months before for Town Center

- The best quality at the best price: By subscribing now, you will help us minimize the cost of our project; i.e. you limit the number of intermediaries by buying directly from the author of the game and its publisher. As a result, when you back this project, you are entitled to a lower price than if you had bought your box in a shop. We therefore guarantee a price of at least 20% cheaper than the shop price of 35 Euros: It’s yours for 28 €.
 
                                                discount

- Goodies: As we mentioned earlier, the advantage of this system is to eliminate the risk of the investment. But if you help us reach the target amount, then we can produce the game without the risk of loss, which allows us to include more and better components; so, to broaden the play options for the game, we decided to offer backers TWO expansions.

BOTH of these expansions will be available for the backers at half of the MSRP price ONLY during the crowdfunding campaign, and for those who have supported our project during the 45 days.

BOTH of these expansions complement and extend the basic concepts of the game. They are intended for more demanding players, or players wanting to help the success of the project.
 
                                  Half price for expansions

What happens at the end of 45 days?

If the amount is reached or exceeded, then we pay the manufacturer (LUDOFACT).

Production time is 6 weeks at that time of year. So we immediately send the files to the factory at the end of this campaign.

An email will be sent as soon as we get the game in our warehouses (early August). Depending on the destination you will have your game in mid August.

As agreed, the retailers will have the game at the end of September.

About the project leaders:

The Author:  the author of Town Center

"I'm 38 years old, I create games and especially expansions for the most famous train game, Age of Steam, and have been doing so for 10 years now. Town Center is my second serious project. This is a simplified version of a more complex game called SMALL CITY. This tremendous game has been in the development phase since 2007 and will be released at the end of this year. These two games will join Card City to form an inseparable trilogy.

I like games that have a simple goal but the means to achieve this goal are complex, and whose resolution tree is infinite.

I love connection games (Hex, ConHex, Dvonn…) and small, stupid 3D party games with a lot of plastic materials… You probably will always find a connection component in my games. It’s my Age of Steam side, or my mathematics dark side — despite myself, I swear!

I dislike games where the goal is superficially complicated and with very simple resolution to achieve that goal, i.e. games in which there are 100,000 ways to score victory points…"

If you recognize yourself in this profile, or if you like the first game, Card City, then you will not be disappointed with this game, which makes full use of the third dimension, in a way we rarely get to see in modern boardgaming.

If you thought City Card was a bit cheesy, don’t worry: Town Center is a great, brain-burning filler game….

Note that it is not necessary to have played Card City in order to play Town Center; Town Center can be seen more as a different interpretation of the same concept as Card City….

Warning: This game is highly addictive….”

The illustrator:  Sampo Sikio the graphist   

Sampo Sikiö’s rise to stardom in the boardgaming world was with the very famous game ECLIPSE. He is a Scandinavian artist. You'll love his very pure graphics. His patience with our requests has been immense and we thank him a lot.

Sampo succeeded in erasing the abstract side of this boardgame by proposing clear but functional, visually attractive stickers and a box with characters inspired by the characters created by Fanny for the Card City cards, in order to unify the entire trilogy.

The Editor:
 
ludibay

Ludibay is not, strictly speaking, a publishing house, since it is primarily a mail order game store, but Cedric, the boss, has trusted the author, Alban Viard, to develop this SMALL CITY Trilogy, of which Town Center is the second opus.

Ludibay has already published Card City, the first installment of the SMALL CITY Trilogy.
 
                                     card city

With this more ambitious project, Ludibay confirms its willingness to explore this fun landscape further.


                                            power
F.A.Q

1) Can I order multiple copies of the NORMAL version Town Center?

Yes, if you want to buy 3 boxes, back at the Hamlet level at € 28, then pay 28 € +28 € +28 € = 84 € 

2) Can I combine and reduce my shipping fees in this case?

Yes, absolutely, it is also in our best interest for you to make a bulk order. Shipping costs will not exceed 10 € for France, 18 € for Europe and 45 € for the rest of the world.

3) If the total project amount is not reached (10 000 €), what happens to my money?

Your money is FULLY returned to you; it is a risk-free transaction!

4) If the goal is reached, then how can I be sure the game will be produced and that my money will be used for the production of the game?

Ludibay has been an online retailer in Dunkerque, FRANCE for 8 years. We also have a retail shop. We have one of the largest stock of boardgames and goodies in Europe (over 9000 Games and accessories available).
 
We have already published our first game in 2012: Card City. We also had a booth at the 2012 Essen fair, which the largest international exhibition games.
We are not some fly-by-night, rob-you-blind operation! We already have an excellent reputation, and we intend to maintain it!
 
5 ) How to use the coupon from LUDIBAY ?
 
When the campaing will be over and if we reach the goal, you will get a coupon of 5E off. You just need to valid an order and use it directly on the web site www.ludibay.net
Your order will be ship with Town Center.

 

 

 

 

 

Created By: